Tävlingsbikini bodyfitness

Då det är nästintill omöjligt att hitta en tävlingsbikini på nätet som sitter perfekt. Man kan be sömmerskor att sy upp dem och det finns en hel del duktiga som just syr upp tävlingbikinis i södra Sverige. Då jag gillar att pyssla så bestämde jag för att för att fixa min själv.

Steg 1: Tyg och bikinidelar
Satt och sökte runt på olika bikinimodeller och hur dem var klädda med stenar för att sedan bestämma vad jag ville ha. Valde ett säkert kort och körde på ett svart, skimmrigt tyg. Fick låna Idas förra tävlingsbikini som jag valde att kopiera trosmodellen på. Överdelen köpte jag bara från H&M. Blev endel besök hos sömmerskan då jag var lite för naiv i början, trosan var lite för liten. Men som tur var så gick det att släppa på sömmarna. Överdelen sydde jag för hand och fäste bara tyget på..


Steg 2: Stenar
Kika ut vad du vill ha för mönster på nätet eller hitta på ett eget. Beställ stenarna och glöm inte gem tag lim! Detta är ett jäkla pill att göra och rekommenderas inte till de som har dåligt tålamod (kom ihåg att detta brukar vara permanent under diet ;P ) Gjorde misstaget att blanda hejvilt med färger och blev missnöjd efter ca 400 pålimmade ministenar.....4 dagar innan tävling rev jag bort ALLT och tyget var förstört av limmet. Som tur hade jag mer tyg över och det fick bli ett till varv med tyg på.
Allt beställdes från: http://glitzit.se/

Att tänka på:
Sätt inte fast naglar innan ni börjar med detta!
Tänk nogrannt ut hur du vill ha stenarna!! 

Lycka till! :)



Kommentarer
Postat av: Idamaria

Hej.

fick en smärre chock igår när jag fick reda på vad en tävlingsbikini kostar... :/ Tänkte också sy en egen. Men problemet är bara att jag inte vet hur jag ska sy trosan. har du några förslag? Hur mycket av skinkorna ska synas..? tack för tipsen i övrigt! =

2012-02-21 @ 15:26:36
Postat av: freja

Idamaria: Ja, de är väldans dyra.. Sen ska de ju passa din kropp också. Trosan ska täcka minst ½ rumpan. Ta med en bild, köp tyg och gå till en sömmerska, det är vad jag gjort =)

2012-02-23 @ 01:10:02
URL: http://frejalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0