Axlar

Lovade ju ett inlägg om min axelträning kom jag på.. Det tog lång tid innan jag faktiskt började att träna mina axlar.. Visste inte ens att axlarna var en egen muskelgrupp och bakifrån såg poseringen ut som ett hustak! haha. 

Axlarna tycker jag är en av de snyggaste muskelgrupperna, men var försiktig och värm upp dem ordentligt, för det är en hel del små "gångjärn" som kan brista och skadas. Jag delar upp axlarna på tre, framsida, sida och baksida.. Börjar alltid med att värma upp dem med lätta hantlar, sidolyft, framsida lyft och lite runda cirklar.

Utsida:
Militärpress eller axelpress
Sidolyft med hantel eller i cable 

Framsida:
Lyft framåt med viktplatta
Lutande hantelpress

Baksida:
Drag med rep i cable
Framåtlutande hantellyft

Bara för att det är ni, så kan ajg bjuda på två bilder med 1 års skillnad precis.... Jag skäms faktiskt lite :P Okej , ganska rejält!




2010-12-28


2011-12-30






Kommentarer
Postat av: Tony!

Hejsan Freja!

Grymt imponerad av dig. Följer din blogg väldigt ofta.

Tänkte höra om du kommer förbi Tammerpokalen i år igen?

Hoppas att du mår gott. Kram

2012-01-29 @ 22:14:52
Postat av: Marcus

Grym utveckling! :D Fan va du gör det bra! :)

2012-01-30 @ 00:14:14
Postat av: Sofie

Kul! verkligen stor skillnad :) (förlåt för att jag fortsätter fråga) men kör du Högreps, superset eller hur lägger du upp seten?

2012-01-30 @ 07:35:11
Postat av: freja

Tony: Hej! :-) Det blir nog tammercamp för mig i sommar ja. Var så otroligt kul sist! Kram



Marcus: tack så mycket =)



Sofie: Jag kör vanligtvis mellan 8-12 reps. Eftersom nyckeln till utveckling är variation, så kör jag även perioder med högreps, superset, pyramidset och så vidare =) allt för att överraska musklerna och göra något annorlunda!

2012-01-30 @ 17:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0