Dietdag

Fick en fråga om hur mina dietdagar ser ut! Det ska jag ta och berätta för er.. Då jag jobbar skift, så ser varje vecka annorlunda ut. Tar morgonpromenader varannan vecka och kör i princip ingen högintensiv kardio.

Exempelvis:

Morgonpromenad 30 min
Frukost: Alt 1: Havregrynsgröt med proteindrink. Alt 2: minikeso, grönsallad, avokado och kyckling
Mellis: Keso med hallon
Lunch: Torsk/kyckling med grönsallad och avokado
Mellis: Äggvitor
Innan pass: Kosttillskott
Styrketräning 60 min
Middag: Torsk/kyckling med ris/bulgur och grönsallad.
Kvällsmål: Alt:1 Äggvitor Alt: 2 äggfluff med hallon Alt:3 lättkesella med funlight

Skillnad på denna diet och förra: jag svälter inte mig själv. Jag är mätt då jag går och lägger mig och håller mig lagomt mätt genom hela dagen!

Några tips till dem som ska dieta;
1. Använd er av matdagboken.se för att räkna ut vad du äter.
2. Rekommenderar att använda kosttillskott för att komplettera.
3. Överdriv inte mängden kardio, fokusera på styrketräning för att bibehålla muskelmassa!
4. BF är ingen svältsport, se till att hålla dig på en kalorimängd som du har energi på och kan träna på.
5. Var noga med att få i dig bra med protein, varje dag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tipsen/:) vad har du för åsikter ang light

Produkter som tex mini keso och cola zero?

Är de ok att dricka det ? Och många säger ju att man ska äta full feta mejeri produkter ? Men du tipsar om mini eller?

Vilken kropp du har !! Så motiverande att läsa din blogg

2012-01-20 @ 16:30:33
Postat av: Malin

Tack för att du delar med dig :)



Jag tror att det kommer att gå sjukt bra för dig när du ska tävla :)

2012-01-20 @ 17:15:09
Postat av: Åsa

Skoj att läsa!

Hur gör man äggfluff med hallon?

2012-01-21 @ 11:48:49
Postat av: Freja

Anna: Så lite så! Jag tycker att det är ok att dricka det, dock så är det väll lite onödigt att dricka så stora mängder som jag gör. Jag räknar ju kalorier in < kalorier ut, så jag föredrar att äta produkter som är lättare på diet!



Malin: Tack =)



Åsa: Uppvispade äggvitor, rör sedan ned 3 msk lättkesella och ett gott vaniljprotein. Servera med ljumna hallon. MUMS!

2012-01-21 @ 16:48:31
URL: http://frejalindberg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har du tips på gott proteinpulver? Jag tyckar de flesta jag smakat är så himla söta.

2012-01-21 @ 16:53:27
Postat av: Freja

Åsa: De flesta är söta, jag gillar att fluffa med ultimate nutritions vaniljprotein. Om du vill ha ett mindre sött får du nog köra på något som lemon eller grapefrukt-protte. WNT är ett märke som har protein som är mindre söta!

2012-01-21 @ 16:58:43
URL: http://frejalindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej :) men tycker du att de är ett bra schema att

Följa om man vill komma i lika grym form som dig??

Eller vet du någon bra pt som man kan få hjälp med

Kost schema?

2012-01-21 @ 17:36:54
Postat av: Anonym

vet inte riktigt hur jag kom in hit men måste ge dig en fet cred, skön blogg och grym form!



2012-01-21 @ 21:28:25
URL: http://nordism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0