Axlar

Lovade att skriva ett litet inlägg om min axelträning, så här kommer det =)

Jag har haft jättesvårt att bygga ett par runda, fina axlar men med hårt jobb kommer bra resultat. Har haft prio på axlarna från och till och det har blivit 2 pass i veckan på dem då jag nött sidolyft främst. 
Då jag inte kör efter något schema utan mitt mål är att efter varje träningspass vara helt uttömd i muskeln jag tränat. Ibland kör jag högreps, ibland statiskt, ibland supertungt.. Variation!

Supersettar/droppsettar mycket och gillar att hålla pulsen uppe. Såhär kan ett typiskt pass se ut:
Militärpress i smith 4 set
Sidolyft ca 8 set, droppsettar och supersettar med frontlyft med viktskiva för framsidan
Sidolyft för baksida axlar
Drag med rep för baksida axlar
Drag till haka med v-grepp

Så hemligheten för stora runda axlar är..... SIDOLYFT ;-)

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättebra tips! Axlar och vader är fan riktigt jobbiga muskelgrupper att bygga tycker jag, och pga det är man ju duktig på att träna dem för lite -.- haha. Men inte från o med nu! :D

2012-11-17 @ 20:05:02
URL: http://nattstad.se/lillhammar
Postat av: Anonym

hur gör du dina sidolyft för baksida axlar?

Svar: Framåtlutade
Freja

2012-11-18 @ 23:00:08
Postat av: sara

Nå satan det fick jag smaka på för ett tag sen jag får aldrig träningsvärk i axlarna förens jag gjorde ett pass nästan bara sidolyft. haha kund einte klä på mig dagen efetr.

2012-11-20 @ 14:23:10
URL: http://www.saraisaksson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0