Diettips

Här kommer några diettips som jag själv lärt mig och är användbara under mina dieter..

1. Ha alltid bra mat nära tillhands. Packa med nötter/ nyttigt snacks i väskan, ha alltid kokta ägg i kylen och så vidare.

2. Sluta plåga dig och tänk på onyttig mat (det gör man oftast bara för att man vet att man inte får det). Har under min förra diet fanatiskt sett på matprogram och drömt om att laga 3 rätters middag efter tävlingen. Skingra tankarna och tänk på annat, onyttig mat kan du äta någon annan gång. 

3. Använd inte order "diet". Eliminera ordet och kalla det för något annat, en livsstilsförändring. 

4. Ha en stor del med broccoli, spenat, blomkål, gurka, sallad på tallriken. Räknar inga kalorier på dessa livsmedel då de innehåller så få kalorier.

5. Förberedelser är A och O. Laga storkok och frys in så att du har matbackar på jobbet.

6. Ta mått och stirra dig inte blind på vågen.

7. Matdagboken.se, världens bästa sida!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej, ville bara säga att jag älskar din blogg! Helt grym, du är stor förebild för mig! :)

Svar: Hej! Vad rar du är =) Roligt att höra! Kram på dig!
Freja

2012-09-13 @ 15:54:39
URL: http://bekkagranstrom.blogg.se
Postat av: Lina

Jag vet många tjejer som utvecklat ätstörningar eftesom de hängt upp sina liv på Matdagboken

Svar: Vad tråkigt att höra. Det finns ju alltid de som går över gränsen i allt dock.
Freja

2012-09-15 @ 19:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0