Min väg

Fråga: Hej! Det hade varit jätte intressant att höra om hur din resa började, viktiga saker som hände/motiverade dig/fick dig att fortsätta kämpa, mot toppen.   Jag har läst fitnessbloggar och reportage i ca 1år nu, och känner mig GRYMT sugen och inspirerad till att verkligen satsa på träningen, men jag vet inte. Av någon anledning har jag en spärr i skallen som säger "Det kommer inte gå, det är typ omöjligt", som jag inte vet hur jag ska bli av med.   Hade du någon som hjälpte dig på vägen, eller vart hittade du kunskapen till hur man bygger och äter rätt? Det är ju en djungel av information där ute och 1000 olika tillväga gångs sätt.   Tack för en inspirerande blogg!


Hej. Självklart ska jag berätta om det :-) Då jag var 18 tog jag över min brors gymkort för att börja gå till gymmet flera dagar i veckan. Jag vägde runt 48kg då jag började att träna och visste inte alls hur någon maskin fungerade. Jag gick till gymmet då det var dom minst folk för att inte göra bort bort mig då jag gjorde fel med frivikterna.


Jag började att läsa många olika fitnessbloggar, främst Anna Maria Lacatus.
Eftersom jag alltid har gillat hår, smink och att träna så var bodyfitness det ultimata för mig.


Anna Maria Lacatus


Ganska snabbt ökade jag i vikt och började att se skillnad på min kropp. Jag satte snabbt upp ett mål; att tävla i luciapokalen 2012, men blev istället övertalad att kliva upp på scen på tammerpokalen istället (ett väldigt bra beslut). Jag förde journal på ett träningsforum som länge fick mig att kämpa på vidare. Många som läste och stöttade en varje gång man skrev nya inlägg. Har även alltid inspirationsbilder som bakrund på min dator, och när jag kollar på dem gamla så är det ganska roligt hur man sätter högre och högre mål hela tiden :-) Även på gymmet träffade man nya människor och folk som kom fram och sa hur inspirerade man är som kör på så hårt.

Larissa Reis


Jag har lärt mig allt om träning och kost via nätet (framför allt på forum). Läst på från nätet och lärt mig att tänka logiskt gällande träning och kost. Det är inte så svårt om man sätter sig in i det och provar sig fram :-) Jag är lite emot att ha någon som lägger upp tränings- och kostscheman åt en då man känner sin egen kropp bäst. Men några riktlinjer kan man ju alltid ha hjälp utav.

Får ofta frågan: Men hur vågar du stå på scen inför 100-tals människor? Någon som hjälp mig, är att jag har gått på världens bästa skola som fått mig att gå från den blygaste tjejen i Luleå till någon som tror på sig själv och sätter upp mål. Jag pluggade reotrikkurs 2 år på rad för att försöka bli av med min blyghet och scenskräck, och det hjälpte :-) Jag höll till och med ett avslutningstal i aulan på examen.. Det gäller att tro på sig själv och utsätta sig för det man är rädd för. Då man inser att man klarar det, känner man att man kan klara av vad som helst. Det är så man växer som människa. Det som håller uppe motivationen nu är att alltid ha ett mål, nya träningskläder, träningsprat med likasinnade, nya goda kosttillskott och alla som står vid min sida och pushar :)


Kommentarer
Postat av: Martina

WoW =)



En fråga : Hur ofta bör man träna för att få en "slankare" kropp , en gång per dag eller flera ggr? , sen har du några bra tränings tips*?



2011-10-11 @ 20:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0