Deff

Träffade Mikaela idag på jobbet och lovade henne att skriva kort om att deffa, så då ska jag göra det :-)

Kosten:
Att behålla musklerna samtidigt som man tappar fett är inte lätt, då musklerna är tyngre att bära än fettet så vill kroppen göra sig av med den tyngsta lasten först såklart. Det du ska börja med är att se över din kost. Själv tar jag hjälp av min matvåg och matdagboken.se för att se hur mycket jag får i mig varje dag. Kosten är extremt viktig och 60-70% av resultatet hänger på hur du sköter kosten.

Protein blir extra viktigt vid deff för att musklerna inte ska brytas ned. Själv kör jag ca 60% protein, 20% fett och 20% kolhydrater under min diet då det funkar bäst för mig. Har fått prova mig fram genom att reglera kolhydrater och fett.

1. Ät små portioner ofta
2. Öka proteinintaget
3. Svält inte dig själv!



Träningen:
Morgonpromenader på tom mage är omtyckta då man nyttjar energin som finns lagrad i dina fettreserver. Under denna diet har jag mest bara kört min styrketräning då jag hellre drar ned på maten lite mer än att stiga upp tidigt för att gå en långpromenad. Många brukar börja tokköra kardioträning vilket inte jag rekommenderar då man vill spara sin muskelmassa. Se till att träna tung styketräning och träna igenom hela kroppen på en vecka, glöm inte att ha vilodagar!

Kosttillskott:
Bra kosttillskott är ett måste för mig, ett bra proteinpulver för att höja sitt proteinintag är så smidigt och det går att göra så mycket med det! För att kunna prestera maximalt har jag mina kosttillskott som jag aldrig skulle vilja vara utan, dessa är från Fairing.

  • Kre-alkalyn
  • Omega 3
  • Proteinpulver
  • Rage
  • Glutamin
  • BCAA
  • ZMA


Min dag:
Promenad till jobbet ca 20 min där det blir grötfrukost med fairings complete 3 protein blåbär/vanilj
Mellanmål: äggvitor
Lunch: Torsk/kyckling med grönsallad/broccoli och avokado
Mellanmål: äggvitor/proteindrink/keso med bär
Innan träning: Rage extreme+lite nötter
Efter träning: Torsk/kyckling med grönsallad/broccoli och avokado + riskakor
Innan läggdags: Fairing sloow protein + 2 äggvitor (gör äggfluff på detta)

Räddare i nöden: Kaffe, läkerol, tuggummi, fun light och kolozzeums forum!
och kom ihåg; DISCIPLIN... You dont get what you wish for, you get what you work for.


Kommentarer
Postat av: malin

Fan va jag tycker att du e grym :)



Skulle vi inte kunna få en sneak peak på dina ben?? :)

2012-02-27 @ 06:26:06
Postat av: Linda

Det är ju de där med dieten, har velat tävla i många år men det är dieten som tar emot, såååå svårt att ha diciplin...

2012-02-27 @ 08:08:52
Postat av: Madelene

Mycket bra inlägg gumman. Nu kanske du slipper få hundra "gör-kost-schema-mail" åt mig, får du lägga all fokus på tävlingen :-)



Visst sa vi axel/bröst ons 16? :) kramis

2012-02-27 @ 08:47:02
URL: http://mdlns.wordpress.com
Postat av: alexandra

Super fin blogg! Följa varandra på bloglovin?



(Ber om ursäkt ifall du inte gillar sånna här kommentarer!)

2012-02-29 @ 13:39:24
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0